مقالات

اهمیت انتخاب محل مناسب برای قرار گرفتن پکیج+ انتخاب بهترین محل

محل مناسب قرار گیری پکیج

امروزه بسیاری از افراد از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی منزل ، فضای کار و… خود استفاده می نمایند. علت این انتخاب را می توان به دلیل تکنولوژی بالاتر این سیستم نسبت به سیستم های قدیمی دانست. حال اگر شما نیز از جمله افرادی می باشید که این سیستم گرمایشی را خریداری نموده و یا قصد خریداری از آن را دارید باید بدانید که علاوه بر این که کیفیت محصول برای دریافت یک بازدهی مناسب بسیار اهمیت دارد. محل نصب پکیج نیز می تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد دستگاه داشته باشد. در همین راستا شرکت گرمشو به عنوان یک نمایندگی پکیج در اصفهان در این مقاله قصد دارد شما را با محل مناسب برای قرار گرفتن پکیج بیشتر آشنا نماید. تا انتها با ما همراه شوید

اهمیت انتخاب محل برای نصب پکیج

پکیج دستگاهی گرمایشی، جدید و مدرن که بسیاری از شما با آشنایی داشته و از آن استفاده می نمایید. اگر شما نیز از جمله کاربران جدید این سیستم گرمایشی پرکاربرد و پر مزیت می باشید باید به شما بگوییم که برای نصب پکیج خود با دقت بیشتری عمل نمایید. در واقع انتخاب محل مناسب برای قرارگرفتن پکیج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بی توجهی به آن می تواند مشکلاتی را برای شما و دستگاهتان در پی داشته باشد. به عنوان مثال چنانچه پکیجی در داخل ساختمانی با متراژ کمتر از 60 متر در نظر گرفته شود تجمع گاز تولیدی ناشی از احتراق دستگاه می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد. علاوه بر این مکان نامناسب دستگاه می تواند برای خود دستگاه نیز مشکلاتی را به وجود آورد. در نتیجه ما می توانیم با انتخاب یک مکان درست و مناسب برای نصب هم از جان خود و عزیزانمان مراقبت کنیم و هم هزینه های تعمیر پکیج را کاهش داده و طول عمر و راندمان دستگاهمان را افزایش دهیم.

مشخصات محل مناسب برای نصب پکیج

محل مناسب قرار گیری پکیجبرای آن که بتوان پکیجی با بازده بالا داشته باشیم و از هرگونه خطر جانی برای خود و خانوادیمان در امان باشیم لازم است تا پس از انتخاب محل مناسب برای قرار گرفتن پکیج، آن را بر اساس برخی استاندارد ها که در مقررات ملی ساختمان عنوان شده است نصب نماییم. به همین منظور در ادامه به برخی از این مشخصات پرداخته می شود. لازم به ذکر است چنانچه شما عزیزان قصد خرید پکیج بوتان در اصفهان را دارید شرکت گرمشو می تواند یک خرید مطعن و با کیفیت را برای شما به ارمغان آورد.

  • در ابتدای امر برای نصب پکیج لازم است تا فاصله ها از اطراف به درستی رعایت شوند. فاصله های استانداردی که در مقررات ملی ساختمان عنوان شده است برای زمین برابر یک الی دو متر و برای دیوارهای اطراف چیزی در حدود 1 متر می باشد.
  • طبق مقرارت ملی ساختمان توصیه می شود برای حفظ سلامت پکیج و افزایش طول عمر آن نصب در فضاهای بسته انجام گیرد. در نتیجه پکیج را تا جای امکان در فضاهای باز مانند حیاط و بالکن نصب ننمایید.
  • از دیگر موارد مهم و قابل توجه آن است که پکیج در مکانی نصب گردد که به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت چرا که هم برای نصب و هم برای تعمیر و سرویس های دوره ای نیاز داریم که دسترسی مناسبی به آن داشته باشیم تا بتوانیم کار را به درستی و با تسلط انجام دهیم.
  • با توجه به آن که پکیج ها برای راه اندازی نیاز به برق و گاز دارند در نتیجه لازم است در نزدیکی محل نصب انشعابات لازم وجود داشته باشد. البته لازم بذکر است لوله های انشعابات نباید به صورت روکار کار شده باشند.
  • در نهایت لازم است برای حفظ سلامت خود و دستگاه محل نصب را در مکانی در نظر بگیرید که بتوانید برای پکیج یک لوله دودکش مجزا تعبیه نمایید.

بهترین محل ها برای نصب پکیج دیواری

بهترین محل ها برای نصب پکیج دیواریحال که در قسمت های قبلی از اهمیت انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج و همچنین مشخصاتی که لازم است تا محل نصب داشته باشد اطلاعاتی را بدست آوردیم در این بخش قصد داریم به شما بهترین محل هایی را که می توانید با خیالی آسوده پکیج خود را در آن ها نصب نمایید معرفی نماییم.

آشپزخانه

در میان محل های مختلفی که می توان پکیج را درون آن ها نصب نمود آشپزخانه یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. در واقع آشپزخانه ها دارای شرایطی می باشند که برای نصب پکیج بسیار مناسب هستند. از اولین دلایلی که آشپزخانه به عنوان یک مکان مناسب معرفی شده است آن است که پکیج ها برای نصب نیاز دارند که با انشعابات برق و گاز فاصله کمی داشته باشند که آشپزخانه ها به دلیل آن که تعداد زیادی انشعاب برق و گاز در درون آن ها وجود دارد یک انتخاب مناسب می باشند. علاوه بر این لازم است پکیج در محلی قرار بگیرد که کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند که به همین منظور آشپزخانه مکانی مناسب برای نصب انواع پکیج دیواری و زمینی می باشد. در کنار موارد ذکر شده با توجه به آن که آشپزخانه ها یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت های خانه می باشند به همین دلیل افراد خانواده به راحتی می توانند مشکلات پکیج را خیلی سریع متوجه شده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

لاندری

یکی دیگر از مکان های مناسب نصب پکیج لاندری ها می باشد. لاندری اتاق جدیدی است که در طراحی و معماری های امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته و برای بسیاری از منازل و ساختمان ها طراحی می شود. اتاق لاندری به طور معمول جهت قرار گیری ماشین لباسشویی و یا سایر وسایل نظافتی مورد استفاده قرار میگیرد. چنانچه طراحی این اتاق ها به صورتی انجام گرفته باشد که فضای مناسب برای قرارگیری پکیج در آن وجود داشته باشد یکی از بهترین گزینه ها جهت نصب می باشد. البته لازم است برای نصب به این نکته توجه داشته باشید که پکیج را در بالای هیچگونه وسیله ای مانند لباسشویی نصب ننمایید. توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که حرارت و گرمای تولید شده توسط هر دستگاهی می تواند به پکیج شما در طولانی مدت آسیب رسانده و آن را دچار فرسودگی نماید.

همانگونه که می دانید برای آن که بتوانید از یک گرمای مطلوب در خانه بهره مند بشوید در کنار یک پکیج با کیفیت نیاز به رادیاتورهایی دارید که گرما را به فضا منتقل نمایند. شرکت گرمشو یکی از معتبرترین مراکز فروش رادیاتور در اصفهان می باشد که شما می توانید رادیاتور مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب از این مجموعه خریداری نمایید.

مکان های ممنوعه نصب پکیج

مکان های ممنوعه نصب پکیجحال که با بهترین مکان ها جهت نصب پکیج آشنا شدید در این بخش قصد داریم شما را با مکان هایی که نصب پکیج در آن ها ممنوع و خطر آفرین است آشنا نماییم.

فضای باز

همان طور که در قسمت های قبلی نیز به آن اشاره شد فضای باز گزینه مناسبی جهت نصب پکیج نمی باشد چرا که پکیج در معرض عوامل محیطی مانند باد و باران و … قرار گرفته و از عمر مفید آن کاسته می شود. با این وجود نصب در فضای باز مزایایی همچون عدم گاز گرفتگی را نیز با خود به همراه دارد.

فضای کاملا بسته

به همان میزان که نصب پکیج در فضای باز توصیه نمی شود نصب پکیج در فضاهای کاملا بسته ای که هیچگونه روزنه و یا پنجره ای جهت ورود اکسیژن به آن فضا را ندارد نیز توصیه نمی شود. چرا که این فضا ها می توانند بسیار خطر آفرین باشند.

حمام، زیرزمین و پارکینگ

حمام ها و زیرزمین ها مکان های بسته ای هستند که در داخل آن ها نم و رطوبت وجود داشته که همین عوامل می تواند با نصب پکیج در درون آنها خطر گاز گرفتگی را برای افراد با خود به همراه داشته باشد. نصب پکیج در داخل پارکینگ نیز به دلیل آن که در خارج از دید می باشد ممکن است به دلیل متوجه نشدن خطرات احتمالی مشکلاتی را به وجود آورد.

نتیجه گیری

بر اساس مطالب گفته شده در بالا لازم است که شما عزیزان پیش از نصب محل مناسب برای قرار گرفتن پکیج را انتخاب نمایید تا بتوانید هم از دستگاه محافظت نموده و هم حافظ سلامت خود و اطرافیانتان باشید. بر این اساس آشپزخانه و لاندری می توانند بهترین گزنه ها جهت نصب بوده و فضاهای باز، فضاهای کاملا بسته و حمام و پارکینگ محل های ممنوعه نصب می باشند. شرکت گرمشو به عنوان یکی از برترین مراکز فروش پکیج در اصفهان مفتخر است اعلام دارد که انواع پکیج و رادیاتور را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب آماده عرضه به مشتریان خود نموده است و شما می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *